תהליך ההשתנות לסוג קיום אחר מתאפשר
בשל השפע שבהוויה

תהליך ההשתנות לסוג קיום אחר מתאפשר בשל השפע שבהוויה

יוגה

יוגה

השיעורים בסטודיו מועברים בגישת האשטנגה יוגה ויניאסה ושיעורי מאלה / ויניאסה המאופיינים בדגש על תנועה זרימה, מעברים ורצפים של תנוחות בשילוב עם נשימה מודעת, דרך עבודה דינאמית ועוצמתית עם הגוף ומשאלה לתודעה שקטה.

גישת התירגול ברוח האשטנגה יוגה ויניאסה ותירגול מאלה יוגה / ויניאסה באה מתוך מסורת אשר יוצרת יחסים עם אותה הבנה שהחיים הם בשינויי מתמיד, מצב המאפשר לפעום פעימה מסונכרנת עם הלב של היקום. השאלה שעולה האם יש מקום בתוכינו להשתחרר ממצב של "אני", "שלי" כדי להתנסות בחוויה של אי נפרדות, של אחדות, של בית של אינטימיות. אולי כך האסנה / התנוחה, תיהיה ריקוד בלבד ממצב למצב, ריקוד של דממה ואנחנו מצטרפים לנשימה, לקצב, לרצף המנגינה…..

על אשטנגה יוגה ויניאסה

אבי השיטה פאטהבי ג'ויס ז"ל מייסור בדרום הודו. שיטת תרגול המתאפיינת בתרגול דינאמי המבוסס על ביצוע זורם של תנוחות משתנות המשלבות נשימה מודעת,תנועה והתבוננות מדידטיבית. השילוב בין נשימה עמוקה ותנועה בזרימה נועדה להאיץ את זרימת האנרגיה בגוף המאפשר חום פנימי המעודד את זרימת הדם ומטהר את הגוף והשרירים. תרגול שמפתח תובנה מדידטיבית, עוצמה גופנית, נפשית, רגשית ורוחנית.

עקרונות שתומכים בתרגול האשטנגה יוגה ויניאסה
1. עקרון הקשב – אפשר לומר שהצעד הראשון האמיתי לכל תרגול יוגה הוא הפניית הקשב פנימה. היכולת להיות כאן ועכשיו לעזוב את הסיפור, את מה שהיה ואת מה שיהיה היא העבודה הקשה ביותר. השימוש בגוף ככלי נגיש לגשת פנימה דרך הנשימה מאפשר לנו לפנות מקום בתוכינו, להרחיב את החלל והמרחב הפנימי ואולי בכך לאפשר יותר חופש מהעיסוק במחשבות, רגשות, רצונות, השתוקקויות, כל מה שמפריד אותנו מחוויה של אינטימיות בית, תודעה שקטה.
2. באנדות – הבאנדות הינן שערים אנרגטים פנימיים וכאשר שימת הלב מופנית אליהם תוך כדי תרגול האסנה ושימוש נכון הן מהוות תמיכה בתרגול. הבאנדות מסדירות ומווסתות את זרימת הפראנה בגוף. ישנם שלוש באנדות: מולה, אודיאנה וג'אלנדרה. תרגול בשיתוף של עבודת באנדות תומך בעיקרון הקשב ומאפשר לנו להיות כל הזמן בשימת לב לכאן ועכשיו.
3. דרושטי – אלו הן נקודות מבט אליהן העיניים מפנות את שימת הלב. הדרושטי משמשת על מנת לאפשר אנרגיה גדולה יותר ולפתח רגישות גבוהה יותר. הדרושטי אילו הן נקודות מבט שמאפשרות להוליך את כיוון התנועה האנרגטית של מנח הגוף ולתמוך בריכוז המדידטיבי. ישנם 9 נקודות דרושט:
האגודלים (angusta ma dyai), שמיים (urdhva), קצה האף (nasagrai), בין הגבות (broomadhya), הטבור (naabi chakra), כף היד (hastagrai), צדדים ימין / שמאל prasva), בהונות (padhyoragrai).
4.פראנהיאמה – פירוש המילה פראנהיאמה, פראנה-אנרגיית חיים, יאמה-מוות וא-יאמה-אי מוות,זרימה. כלומר, פראנהיאמה היא זרימת חיים, וכשמשתמשים בביטוי זה מתכוונים לזרימת החיים במה שהוא הגוף, הגוף הוא בהיבט של הסיפור האישי, הפרסונה. אפשר לומר שתרגול אשטנגה ויניאסה הוא ריקוד פראנהיאמה להרחיב את מימד החיים בהיבט של הגוף לגשת למידעים שונים שמצויים בגוף שבחלקן ביטוי לחסימות ובחלקן ביטויי לתובנות. בתרגול ישנה תנועה ורצף של מצבים מתחלפים, תנוחות משתנות,מנחים, צורות אך משהו קבוע אחד שאולי בו הדבר העיקרי הנשימה. הפראנהיאמה כוללת את האסנה / תנוחה שהיא כלי לפראניאמה .
5.נשימת אוג'אי פראנאיאמה – הנשימה באשטנגה ויניאסה היא לא הנשימה הכנסת אוויר והוצאת אוויר. היא מורכבת מאוג'אי פראנאימה. שהיא התכוונות,כיוון הנשימה, קו האמצע, באנדות, דרושטי, מנטרה, מודרה…. דגש על רצף בין שאיפה לנשיפה מתוך אי מאמץ, הנשימה היא חקירה אינסופית מתוך התבוננות, נוכחות ומדיטציה.
6.אסנה / תנוחה – האסנה היא כלי לעבודה עם האנרגיות של הגוף. האסנות הן מנחים המאפשרים נגישות לאזורי מידע שונים בגוף. מה שמאפשר את הנגישות לאותו מידע זה ההתכוונות, תשומת הלב להרחיב את הפראנה=חיים ויאמה=מוות וה א-בינם כדי להדגיש חיים ולא מוות. האסנה באה לשרת תרגול אחר והוא תרגול פראנהיאמה. התנוחה היא החופש שאנו יוצרים בכדי לאפשר נגישות לעבודה עם רעיון של חיים.
7.עקרון הויניאסה – פירוש המילה ויניאסה היא הליכה ממקום למקום. כלומר אפשר לומר שהויניאסה היא זרימה מתמדת.מתוך רוח הויניאסה מתקיימת הבנה שהעיסוק הוא לא בתנוחה / אסנה אלא רק במעברים ושהייה בתוך המעברים. ממנח גוף שמדגיש מצב פראנה אחד למנח גוף שמדגיש מצב פראנה אחר.הויניאסה מאפשרת את הריקוד המדידטיבי את הזרימה בנהר האינסוף.
למידת אנרגית הפראנה דרך הויניאסה-מעבר ממנח אחד למנח שונה, אפשר שיהיה פשוט, כלומר החיבור בין תנועה לנשימה ולאנרגיה בתוך הגוף, מתאפשר בנוחות, מבלי שנדרש מהמתרגל יכולת גבוהה. ולעומת זאת, ישנם מצבים ביוגה ויניאסה שמציבים לנו מעברים מורכבים, בהם אנו נדרשים להיות בקשר עם הפראנה. כלומר נדרשים לבצע מעבר למנח מורכב, שבו המבנה עשוי לדחוף לאיבוד החיבור לאנרגיה. ההמלצה בתרגול שהנשימה מובילה את התרגול ולא מנח הגוף. אפשר שתרגול ברוח הויניאסה בונה ומשחרר דפוסים רגשיים ובמקביל בונה מערכת עצבים המתאימה לחיות מתוך העובדה והאמת שהחיים הם שינויי מתמיד, מצב המאפשר לחיות מתוך קשב פנימה ולא מתוך צורה.

השיעורים בסטודיו מועברים בגישת האשטנגה יוגה ויניאסה ושיעורי מאלה / ויניאסה המאופיינים בדגש על תנועה זרימה, מעברים ורצפים של תנוחות בשילוב עם נשימה מודעת, דרך עבודה דינאמית ועוצמתית עם הגוף ומשאלה לתודעה שקטה.

גישת התירגול ברוח האשטנגה יוגה ויניאסה ותירגול מאלה יוגה / ויניאסה באה מתוך מסורת אשר יוצרת יחסים עם אותה הבנה שהחיים הם בשינויי מתמיד, מצב המאפשר לפעום פעימה מסונכרנת עם הלב של היקום. השאלה שעולה האם יש מקום בתוכינו להשתחרר ממצב של "אני", "שלי" כדי להתנסות בחוויה של אי נפרדות, של אחדות, של בית של אינטימיות. אולי כך האסנה / התנוחה, תיהיה ריקוד בלבד ממצב למצב, ריקוד של דממה ואנחנו מצטרפים לנשימה, לקצב, לרצף המנגינה…..

על אשטנגה יוגה ויניאסה

אבי השיטה פאטהבי ג'ויס ז"ל מייסור בדרום הודו. שיטת תרגול המתאפיינת בתרגול דינאמי המבוסס על ביצוע זורם של תנוחות משתנות המשלבות נשימה מודעת,תנועה והתבוננות מדידטיבית. השילוב בין נשימה עמוקה ותנועה בזרימה נועדה להאיץ את זרימת האנרגיה בגוף המאפשר חום פנימי המעודד את זרימת הדם ומטהר את הגוף והשרירים. תרגול שמפתח תובנה מדידטיבית, עוצמה גופנית, נפשית, רגשית ורוחנית.

עקרונות שתומכים בתרגול האשטנגה יוגה ויניאסה
1. עקרון הקשב – אפשר לומר שהצעד הראשון האמיתי לכל תרגול יוגה הוא הפניית הקשב פנימה. היכולת להיות כאן ועכשיו לעזוב את הסיפור, את מה שהיה ואת מה שיהיה היא העבודה הקשה ביותר. השימוש בגוף ככלי נגיש לגשת פנימה דרך הנשימה מאפשר לנו לפנות מקום בתוכינו, להרחיב את החלל והמרחב הפנימי ואולי בכך לאפשר יותר חופש מהעיסוק במחשבות, רגשות, רצונות, השתוקקויות, כל מה שמפריד אותנו מחוויה של אינטימיות בית, תודעה שקטה.
2. באנדות – הבאנדות הינן שערים אנרגטים פנימיים וכאשר שימת הלב מופנית אליהם תוך כדי תרגול האסנה ושימוש נכון הן מהוות תמיכה בתרגול. הבאנדות מסדירות ומווסתות את זרימת הפראנה בגוף. ישנם שלוש באנדות: מולה, אודיאנה וג'אלנדרה. תרגול בשיתוף של עבודת באנדות תומך בעיקרון הקשב ומאפשר לנו להיות כל הזמן בשימת לב לכאן ועכשיו.
3. דרושטי – אלו הן נקודות מבט אליהן העיניים מפנות את שימת הלב. הדרושטי משמשת על מנת לאפשר אנרגיה גדולה יותר ולפתח רגישות גבוהה יותר. הדרושטי אילו הן נקודות מבט שמאפשרות להוליך את כיוון התנועה האנרגטית של מנח הגוף ולתמוך בריכוז המדידטיבי. ישנם 9 נקודות דרושט:
האגודלים (angusta ma dyai), שמיים (urdhva), קצה האף (nasagrai), בין הגבות (broomadhya), הטבור (naabi chakra), כף היד (hastagrai), צדדים ימין / שמאל prasva), בהונות (padhyoragrai).
4.פראנהיאמה – פירוש המילה פראנהיאמה, פראנה-אנרגיית חיים, יאמה-מוות וא-יאמה-אי מוות,זרימה. כלומר, פראנהיאמה היא זרימת חיים, וכשמשתמשים בביטוי זה מתכוונים לזרימת החיים במה שהוא הגוף, הגוף הוא בהיבט של הסיפור האישי, הפרסונה. אפשר לומר שתרגול אשטנגה ויניאסה הוא ריקוד פראנהיאמה להרחיב את מימד החיים בהיבט של הגוף לגשת למידעים שונים שמצויים בגוף שבחלקן ביטוי לחסימות ובחלקן ביטויי לתובנות. בתרגול ישנה תנועה ורצף של מצבים מתחלפים, תנוחות משתנות,מנחים, צורות אך משהו קבוע אחד שאולי בו הדבר העיקרי הנשימה. הפראנהיאמה כוללת את האסנה / תנוחה שהיא כלי לפראניאמה .
5.נשימת אוג'אי פראנאיאמה – הנשימה באשטנגה ויניאסה היא לא הנשימה הכנסת אוויר והוצאת אוויר. היא מורכבת מאוג'אי פראנאימה. שהיא התכוונות,כיוון הנשימה, קו האמצע, באנדות, דרושטי, מנטרה, מודרה…. דגש על רצף בין שאיפה לנשיפה מתוך אי מאמץ, הנשימה היא חקירה אינסופית מתוך התבוננות, נוכחות ומדיטציה.
6.אסנה / תנוחה – האסנה היא כלי לעבודה עם האנרגיות של הגוף. האסנות הן מנחים המאפשרים נגישות לאזורי מידע שונים בגוף. מה שמאפשר את הנגישות לאותו מידע זה ההתכוונות, תשומת הלב להרחיב את הפראנה=חיים ויאמה=מוות וה א-בינם כדי להדגיש חיים ולא מוות. האסנה באה לשרת תרגול אחר והוא תרגול פראנהיאמה. התנוחה היא החופש שאנו יוצרים בכדי לאפשר נגישות לעבודה עם רעיון של חיים.
7.עקרון הויניאסה – פירוש המילה ויניאסה היא הליכה ממקום למקום. כלומר אפשר לומר שהויניאסה היא זרימה מתמדת.מתוך רוח הויניאסה מתקיימת הבנה שהעיסוק הוא לא בתנוחה / אסנה אלא רק במעברים ושהייה בתוך המעברים. ממנח גוף שמדגיש מצב פראנה אחד למנח גוף שמדגיש מצב פראנה אחר.הויניאסה מאפשרת את הריקוד המדידטיבי את הזרימה בנהר האינסוף.
למידת אנרגית הפראנה דרך הויניאסה-מעבר ממנח אחד למנח שונה, אפשר שיהיה פשוט, כלומר החיבור בין תנועה לנשימה ולאנרגיה בתוך הגוף, מתאפשר בנוחות, מבלי שנדרש מהמתרגל יכולת גבוהה. ולעומת זאת, ישנם מצבים ביוגה ויניאסה שמציבים לנו מעברים מורכבים, בהם אנו נדרשים להיות בקשר עם הפראנה. כלומר נדרשים לבצע מעבר למנח מורכב, שבו המבנה עשוי לדחוף לאיבוד החיבור לאנרגיה. ההמלצה בתרגול שהנשימה מובילה את התרגול ולא מנח הגוף. אפשר שתרגול ברוח הויניאסה בונה ומשחרר דפוסים רגשיים ובמקביל בונה מערכת עצבים המתאימה לחיות מתוך העובדה והאמת שהחיים הם שינויי מתמיד, מצב המאפשר לחיות מתוך קשב פנימה ולא מתוך צורה.

תודה שמילאת את השאלון
סטודיו דנה יוגה

תודה שמילאת את השאלון
סטודיו דנה יוגה